MAKLUMAN

INFAK/ WAKAF BANGUNAN DARUSSYIFA' JASIN

Infakkan sebahagian daripada harta anda untuk diwakafkan kepada pembelian bangunan Darussyifa' Jasin sebanyak 3000 kaki persegi dengan harga RM50.00 sekaki persegi.

Hubungi bendahari Ustaz Azrul di talian 0104252580 atau akaun
Bank Islam 04-033-02-027914-3

03 Mac 2015

BAGAIMANA MENGHINDARKAN DIRI DARI SIHIR

Menghindarkan diri dari sesuatu yang tidak diingini diistilahkan sebagai al-wiqaayah. Al-wiqaayah adalah suatu yang dituntut Islam, malah dalam pengunaan kata-kata yang terkenal, menjaga diri sebelum berlaku sesuatu yang tidak diingini seperti penyakit, adalah lebih baik daripada mengubati penyakit itu jika terkena.
Dalam Islam, banyak disarankan ikhtiar kepada manusia untuk menghindarkan diri dari sihir, setidak-tidaknya yang senang kita fahami, ada surah di dalam al-Quranul karim yang selalu digunakan oleh ramai masyarakat kita sebagai ayat pelindung yang dipanggil dengan istilah al-muawwizat, iaitu tiga surah terakhir iaitu Surah al-Ikhlas, Surah al-Falaq dan Surah an-Naas.
Kita dianjurkan mengamalkannya sebagai satu perlindungan bagi menghindar diri daripada sihir dan banyak lagi ayat-ayat lain seperti ayatul kursi.
Boleh ikhtiar untuk menghindar dari syaitan, sihir dan niat jahat manusia, iaitu sentiasa mendampingi Allah S.W.T dengan menghias diri melakukan amal kebajikan serta menghindar diri daripada kemaksiatan.
Zikir kepada Allah, berdoa kepada Allah supaya kita dijauhkan daripada perkara yang dibimbangi mengenai kita.
Jalan untuk menghindarkan diri daripada sihir dengan al-wiqaayah lebih berkesan. Jangan dekati suatu perkara yang boleh menghindarkan diri daripada sihir, kerana jika sudah terkena, ada kesukaran untuk menghilangkannya.
Semakin lama penyakit tersebut dalam diri manusia, ia semakin susah untuk dirawati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan