MAKLUMAN

INFAK/ WAKAF BANGUNAN DARUSSYIFA' JASIN

Infakkan sebahagian daripada harta anda untuk diwakafkan kepada pembelian bangunan Darussyifa' Jasin sebanyak 3000 kaki persegi dengan harga RM50.00 sekaki persegi.

Hubungi bendahari Ustaz Azrul di talian 0104252580 atau akaun
Bank Islam 04-033-02-027914-3

29 September 2011

BERSEMBANG DENGAN WAK BERAHIM - PANGGILAN MALAM

Hari ini Wak Berahim nak bersembang tentang pengalaman Wak bersama Team Darussyifa Jasin ketika merawat di suatu tempat di Felda Palong 12. Kalau Wak nak ceritakan memang 2 hari 3 malam tak habis...layan ajelah..
Suatu malam ketika Wak dan rakan-rakan sedang memagar rumah di Alor Gajah tiba-tiba telefon Wak berbunyi.."tut...,tutttt" dalam hati wak ini tentu emergency call,maklumlah Wak dan rakan-rakan memang sentiasa oncall ! "Assalamualaikum Ustaz saya daripada Palong 12....mintak tolong boleh tak,isteri saya dalam keadaan tak sedarkan diri hampir seminggu...tolonglah ustaz datang!!  Mak datukkkk...Palong 12...jauh tu  !!! paling tidak pun satu jam setengah perjalanan. Wak dan rakan-rakan berpandangan sesama sendiri...nak pergi ke tidak ! Akhirnya bila terkenangkan amanat Tuan Guru maka kami pun bersetuju untuk datang.

Hari tu Ust Zul yang pandu kereta ...apa lagi.. wak dan rakan-rakan di belakang tarik kusyen dan lelapkan mata.Waktu kami bertolak tu jam sudah menunjukkan pukul 10.00 malam. Sepatutnya waktu itu kami dah "belah mulut" atau pun istilah ust Yusle "Potong" !!

Setibanya di Palong 12 kami pun dijemput masuk  ke dalam rumah...melangkah sahaja ke dalam rumah kami dikejutkan dengan dengan pandangan seorang perempuan dalam lingkungan umur 20an. Matanya yang terbeliak membuatkan kami tersentak. Wak dan rakan-rakan terus meminta bahan-bahan yang diperlukan untuk rawatan memagar rumah antaranya garam kasar,air dan juga lada hitam. Ust Yusle yang juga Sheikul Kabir dalam team kami mengepalai bacaan Yasin dan zikir. Sewaktu wak dan rakan-rakan membaca Yasin dan Zikir...perempuan yang membuntangkan mata tersebut mengelupur dan meniarap seraya menjelirkan lidahnya yang panjang persis seekor biawak !! matanya yang meliar dan menyusur lantai ada ketikanya menyebabkan kami terkojut ! " Tak pernah kami jumpa pesakit yang macam ini," kata  Ustaz Azli terkezut !

Selepas bacaan Yasin,zikir dan doa ,wak pun terus azan. Selepas Azan kami pagar bahagian dalam rumah menggunakan air Yasin dan garam serta lada hitam kami gunakan untuk pagar bahagian luar rumah disertai dengan bacaan ayatuk Kursy. Selesai sahaja memagar kami pun mula merawat.

Mak datukkkkk kuatnya pempuan ni ! kami berlima Ust Saidi,Ust Yusle,Ust Zul,Ust Azli dan Ust Man? terus memegang 4 penjuru badan sambil membaca ayat-ayat tertentu menyebabkan jin yang ada di dalam badan pesakit itu mengelupur  kesakita.  Rupanya jin tersebut berada di belakang badan pesakit. "Siapa kau?" kata ust Saidi..." Aku Zaidi" kata pesakit itu..."Kenapa kau kacau dia....aku hendak engkau keluar dari badan ini sebelum aku seksa engkau" ..Jin itu menjerit  " sakitttttttttttt....aku keluar,aku keluar"

"Aku hendak kau keluar sekarang jugak !"  Yelah...aku keluar" kata jin itu kesakitan."Aku hendak engkau jangan masuk lagi dalam badan perempuan ini, sekali lagi kalau engkau datang...tahulah nasib kau" jerkah Ustaz Zul .Setelah jin itu keluar dari badan,perempuan itu pun sedar macam sediakala,sedangkan hampir seminggu tidak sedarkan diri.

Bergitulah keadaan mereka yang dirasuk makhluk halus dengan sebab di puja atau pun disihir. Mereka yang tidak pernah dirasuk mestilah mempersiapkan diri dengan pendinding. Jangan tinggal solat,tutup aurat dan tidak meninggalkan atau menentang hukum Allah.

Wak nasihatkan diri wak serta pembaca sekelian supaya mentaati perintah Allah dan Rasul. Banyakkan ibadat seperti membaca AlQuran,zikir serta solat kerana dengan yang demikian terhindar diri kita dari gangguan makhluk halus.

Sebenarnya ada banyak lagi kisah-kisah benar yang Wak serta Rakan-rakan Team Darussyifa Jasin alami dan akan cuba Wak ceritakan nanti. Ikuti  kisah selanjutnya dalam siri-siri yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan