MAKLUMAN

INFAK/ WAKAF BANGUNAN DARUSSYIFA' JASIN

Infakkan sebahagian daripada harta anda untuk diwakafkan kepada pembelian bangunan Darussyifa' Jasin sebanyak 3000 kaki persegi dengan harga RM50.00 sekaki persegi.

Hubungi bendahari Ustaz Azrul di talian 0104252580 atau akaun
Bank Islam 04-033-02-027914-3

22 Mei 2013

Perawat Darusyifa Jasin berkhidmat untuk masyarakat Parit Sulong Batu Pahat.

JASIN 21 MEI - Pusat Rawatan Islam Darussyifa' Jasin telah menerima undangan rawatan di Masjid Parit Sulong Muar Johor di bawah kelolaan pengurusan masid tersebut. Kira-kira empat ratus orang ahli jamaah termasuk lelaki dan perempuan telah diberi penerangan dan taklimat berkaitan rawataan yang disediakan. Sementara itu empat belas orang perawat Darussyifa' Jasin yang diketuai oleh Ustaz Faisol Sheikh Mohamad telah membantu hampir 100 orang pesakit yang menerima rawatan. Mereka berharap program seperti itu akan diadakan di masa-masa akan datang sebagai alternative rawatan moden yang sedia ada.
 
Pujian harus diberi kepada pengurusan masjid kerana disamping mengadakan kuliah bulanan yang disampaikan oleh Ustaz Faisol,mereka juga mengadakan program rawatan untuk  mengelakkan orang ramai kususnya di kariah masjid tersebut menerima rawatan daripada dukun atau bomoh atau pihak-pihak yang mengambil kesempatan mendapatkan keuntungan. Ustaz Faisol dalam ucapannya menyeru orang ramai berhati-hati dengan pihak berkenaan dan kembali kepada fitrah kejadian manusia menerima Islam sebagai satu penyelesaian masalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan